La nostra història

Una història plena de reptes, compromís, esforç i persones

Qui som

Som una cooperativa de treball i de consum sense ànim de lucre amb més de 30 anys d’experiència, que té per missió generar, dissenyar, gestionar i desenvolupar projectes i serveis educatius, culturals i socials, acompanyant i assessorant entitats, col·lectius i persones. Generem espais que contribueixen al creixement de les persones, durant tot el cicle de vida, contribuint a la transformació social. Però sobretot som la Montse, el Jordi, la Marta, la Lourdes, la Pilar, la Laura, el Gerard, l’Elena, l’Anna, la Judith, el Josep Maria…

IMG_1366-reduit
IMG_1366-reduit

Què fem

El nostre model negoci està basat en 5 línies definides i que s’entrellacen, es complementen i es nodreixen les unes de les altres. En totes elles ens mou un esperit de servei a la comunitat, la passió per la feina ben feta i la sostenibilitat social, natural i econòmica com a garantia de seguir fent el que fem al llarg dels anys.

Concursem en les licitacions públiques i privades on hi tenim solvència tècnica i econòmica.  A les que ens conviden o escollim participar. Vetllem per presentar-nos a concursos on el licitador ha tingut cura a l’hora de redactar plecs i ofereix un concurs que prima la qualitat per damunt del preu i on es contemplin mesures de contractació sostenibles i socialment responsables. Fugim de subhastes i licitacions abusives cap a treballadores, usuàries i empreses.

A través del nostre laboratori d’Idees i Innovació, l’EspaiTRES (Espai per la Transpormació, la Recerca i l’Emprenadoria Social), desenvolupem i portem a terme idees i projectes d’intervenció seguint els preceptes de la nostra missió fundacional i ho fem cercant finançament privat, mecenatge, subvencions i l’aplicació de fons propis generats per altres línies de negoci per tal de transformar la societat des de la nostra pròpia autonomia i sense més tutela i limitació que els nostres valors, estan connectats al món, teixint aliances amb altres entitats i col·lectius i fomentant el talent personal intern i extern a la Cooperativa.

Ajudem a col·lectius, entitats i persones assessorant-los en la construcció d’estratègies d’intervenció i redacció de projectes d’impacte social i transformació en el camps on tenim expertesa:

  • Àmbit socio-educatiu.
  • Escola Bressol i petita infancia.
  • Gent Gran i col·lectius vulnerables.
  • Mediació i Intervenció Comunitaria.
  • Cooperativisme 

Realitzem estudis, prospeccions, treballs de camp, redacció de projectes i presentació de subvencions per a tercers, sempre que no entrem en conflicte amb la tasca de la pròpia Cooperativa.

Incoop gestiona més de 800 contractes laborals a l’any. Fruit d’aquesta experiència, oferim a entitats i col·lectius els servei de gestoria laboral (realització de nòmines i consultoria laboral). També podeu contractar la elaboració d’un procés de selecció: des de la publicació de l’oferta als nostres canals, el filtrat de CV i la selecció (Realització d’entrevistes i realització i correcció de proves tècniques per perfil). Com a resultat final obtindreu 3 candidats/des vàlides per a la vostra organització en el temps pactat.

L’Agència d’Incoop neix, ara fa molts anys, com a resposta a les necessitats de consum dels nostres socis i sòcies. Actualment, l’Agència dóna servei tant a socis i sòcies d’Incoop com al públic en general i a altres empreses i entitats. Principalment el que fa l’Agència és subministrar recursos d’allotjament (Cases de colònies i terrenys d’acampada) mobilitat (autocars i lloguer de vehicles sense conductor), marxandatge i organització d’activitats i esdeveniments. 

Com ho fem

El model de gestió d’Incoop està basat en 5 grans principis:

Tota la organització treballa sota el principi d’acompliment d’allò pactat. Coneixedores que la feina de cadascú de nosaltres forma part de l’objectiu comú, que n’està íntimament lligat  i sempre donant el màxim de nosaltres, actuant amb rigor i professionalitat.
La nostra organització es fonamenta en el treball en equip. El treball coordinat d’un format per diferents especialistes, tècnics laborals, econòmics i professionals d’intervenció convergeixen sota el lideratge d’un gestor/a integral del servei o del projecte. D’aquesta manera, garantim un major encert en la presa de decisions fonamentades i amb aportacions de tot el col·lectiu que intervé.

Estem convençudes que clau de l’èxit de qualsevol projecte són les persones. Per això seleccionem, formem i acompanyem als nostres treballadors i treballadores en  el seu desenvolupament dins la cooperativa, donant recursos i  eines alhora que fem seguiment i exigim resultats i l’assoliment de fites.

Treballem amb un alt grau de compromís enfocat a la reducció de recursos. Tenim en compte els proveïdors amb qui treballem, la reducció de malbarataments, l’eficiència en la gestió dels recursos, l’estalvi energètic, la racionalització dels desplaçaments, la utilització de les TIC. Som molt curosos amb la gestió econòmica, conscients que molts dels nostres recursos són públics. La nostra finalitat no és el lucre, però és necessària la viabilitat financera de la Cooperativa.

Des dels equips de treball se segueixen els paràmetres acordats amb els clients i es canalitzen  les necessitats i propostes dels usuaris i usuàries, afavorint la creació d’espais de comunicació i participació entre les parts que aportin més valor als nostres clients i cotes més altes dels resultats de la intervenció.

IMG_20200214_133923
IMG_20200129_171855

Quins valors ens mouen

Dissenyem i gestionem projectes i serveis educatius, culturals i de treball comunitari que impacten i enriqueixen a les persones al llarg del seu cicle de vida i contribueixen a l’avenç de la nostra societat: 

Entenem la transparència com el conjunt d’actituds i metodologies que ens permeten compartir la informació necessària amb totes les persones i entitats que formen part d’Incoop o si relacionen. D’aquest manera assegurar la seva plena participació i així garantir el control democràtic de la cooperativa i garantir la confiança dels nostres clients. Demostrem coherència entre allò que defensem socialment i la pràctica que duem a terme internament amb un esperit de millora continua.

Entenem el compromís com l’esforç i el treball diari de totes les membres de la nostra organització per acomplir els  pactes, acords, contractes i convenis signats i que aquests esdevinguin realitats, siguin quines siguin les circumstàncies i els obstacles a vèncer i fer-ho complint amb els nostres valors. 

Compromís amb els nostres clients per desenvolupar els serveis contractats d’acord amb el projecte dissenyat, la millor qualitat i el diàleg constant. 

Compromís amb les nostres usuàries per tal d’oferir les millors professionals per atendre les seves necessitats. 

Compromís amb les nostres treballadores per fer d’Incoop un espai de treball just, segur i enriquidor.

Entenem la proximitat com la millor manera d’explicar com ens relacionem amb l’entorn. Basant-nos amb el coneixement mutu, el diàleg i la complicitat, donem valor al tracte amb les persones per poder oferir una atenció personalitzada i adequada a les necessitats de cada client, usuària, treballadora, sòcia i col·laboradora, i així, generar confiança.

Entenem el respecte com un element fonamental de la convivència en societat, on el reconeixement dels drets de les persones i la valoració de la seva identitat, opinió o manera de pensar n’assegura la dignitat. Un reconeixement que es dóna d’igual a igual, sense cap mena de discriminació per raons de sexe, ideologia o condició econòmica o social.

Som un moviment crític a favor de la llibertat de pensament i d’acció de tota la ciutadania, especialment d’infants i joves, amb els drets humans i dels infants com a marc de referència.

Incoop en números

Aquí trobareu els números més representatius d’Incoop extrets de la darrera memòria, per més informació consulteu el nostre espai de transparència.

7
Anys d'experiència
10
Treballadores i treballadors
5
Serveis i Equipaments Gestionats
90
Socis i Sòcies de Consum i Treball
0 %
Dones a la plantilla
1
Ingressos i Facturació (milions €)
IMG_20200214_144007

El passat ens impulsa

La Cooperativa Incoop és fruit d’un llarguíssim procés empresarial que s’inicia l’any 1991 amb la constitució de la Cooperativa Entorn, SCCL. Des d’aquell moment, la cooperativa ha viscut moltes etapes diferents,  vinculades a l’evolució del cooperativisme a Catalunya. Hem viscut el creixement cooperatiu, la incorporació de sòcies, la diversificació de línies de negoci i les fusions entre cooperatives per tal de garantir la viabilitat dels projectes. En la nostra història i tenen un paper destacat la Fundació Ferrer i Guàrdia i sobretot Esplais Catalans, dues entitats històriques a l’Assemblea d’Incoop.

Des de la seva arrencada l’any 1991, s’han produït encerts i aprofitat oportunitats, alhora hem hem patit les febleses i les amenaces al llarg dels anys.De la fusió de les Cooperatives Entorn i 6Tell l’any 2012 neix Encís, SCCL una aposta estratègica de creixement que culmina l’any 2018 amb el canvi de nom i d’imatge. Seguim caminant, ara com a Incoop, SCCL cap a un futur ple de reptes, en un sector molt diferent al d’ara fa 30 anys però amb la il·lusió i el compromís intacte.